Causa Consultings forretningsbetingelser relateret til virksomhedens tilknyttede associerede partnere er følgende:
ANSVARSBEGRÆNSNING/ FORRETNINGSBETINGELSER
1 ANSVAR OG ANSVARSBEGRÆNSNING
1.1 Causa Consulting fungerer som et kontorfællesskab for virksomhedens associerede partnere (hver for sig “Konsulenten” og i fællesskab “Konsulenterne”) hver med deres selvstændige virksomhed.
1.2 Konsulenten er ansvarlige for egne leverede ydelser og produkter i overensstemmelse med nedenstående punkt 1.3 – 1.8. Causa Consulting A/S og Konsulenterne hæfter således ikke solidarisk for hinandens rådgivning, leverede ydelser og produkter.
1.3 Konsulenten er, med de nedenfor anførte begrænsninger, alene erstatningsansvarlig for tab, som Konsulenten i sin rådgivning ved grov uagtsomhed måtte påføre Klienten.
1.4 Konsulentens ansvar omfatter ikke indirekte tab, herunder bl.a. driftstab, tidstab, avancetab, tab af data, mistet goodwill og image.
1.5 Konsulentens samlede erstatningsansvar for Klientens direkte tab i relation til en opgave kan dog ikke overstige Konsulentens samlede modtagne honorar for opgavens udførelse.
1.6 Konsulenten er ikke ansvarlig for rådgivning ydet af Klientens øvrige rådgivere, herunder uanset om sådanne rådgivere er engageret med Konsulentens bistand.
1.7 Klienten kan alene rejse krav mod Konsulenten på en opgave og således ikke mod Causa Consulting A/S.
1.8 Klientens krav om erstatning mod Konsulenten bortfalder, medmindre det er gjort gældende inden rimelig tid efter det tidspunkt, hvor Klienten konstaterede eller burde have konstateret grundlaget for erstatningskravet.
2 SKADESLØSHOLDELSE
2.1 Klienten er forpligtet til at skadesløsholde og løbende refundere Konsulenten for ethvert tab, Konsulenten måtte lide som følge af krav fra tredjemand, som er rejst på baggrund af, at Konsulenten har ageret på vegne af Klienten.
2.2 Klientens skadesløsholdelse af Konsulenten bortfalder dog, i det omfang det af tredjemand rejste krav kan begrundes i, at Konsulenten groft uagtsomt har tilsidesat sine forpligtelser i relation til Klienten.
3 LOVVALG OG VÆRNETING
3.1 Enhver tvist mellem Konsulenten og Klienten skal afgøres efter dansk ret ved Købehavns Byret.
4 OPSIGELSE
4.1 Begge parter kan opsige aftalen med 3 måneders varsel til den første hverdag i måneden
4.2 I perioden samarbejder begge parter med en gensidig respekt
4.3 Man er opmærksom på at værne om modpartens omdømme (image) i opsigelsesperioden og derefter.
15.02.2013