Hanne Hojin Madsen er uddannet designer fra Danmarks Design Skole, og har gennem mere end 10 år brugt designprocessen som udøvende designer, konceptudvikler, projektleder og konsulent.
Hun har beskæftiget sig med meget forskelligartede opgaver, fra ide-og konceptudvikling, til konkret design af produkter, herunder også produktionsplanlægning og kvalitetskontrol af produkter hos producenter, bl.a. i Kina. Derudover har hun været med til at opbygge nye kontakter og opretholde et fortroligt samarbejde med leverandører, samt arrangeret events og limited -editions.
Hun stiller derfor med en bred erfaring og et kompetent netværk indenfor designbranchen.
Hun arbejder ud fra en konceptuel tankegang, men har samtidig en veludviklet sans for at se og vurdere, også ud fra en klar kommerciel synsvinkel. Tilgangen til design- processen er at finde ind til nerven af designet – at give det liv, substans og berettigelse.
Dialog, brainstorming og visualisering er vigtige elementer i arbejdet med at finde frem til en god formidling og gennem en klar og tilgængelig kommunikationsform tilrettelægge og strukturere designstrategien.
Dette gøres ved, at sætte fokus på firmaets værdier, profil og identitet og gennem innovation, kreativitet og passion skabe, eller genfortælle en historie, som synliggør og forstærker firmaets visuelle identitet.
Drivkraften er først og fremmest lysten til at skabe, inspirere og udvikle, hvor man gennem gensidig motivation og inspiration tør tænke utraditionelt og bæredygtigt.